Vampirisme confessional

tutu

Ahir la Generalitat de Catalunya va atorgar el XVI Premi Catalunya a Desmond Tutu. Em sembla bé, és un home que va contribuir decisivament en la lluita contra l’Apartheid i que ha ajudat en d’altres processos de pau, o sigui que fins aquí cap problema.

La meva sorpresa va ser quan vaig veure la notícia per TV3 i resulta que al darrere hi havia el Cardenal Sistach. No sé què hi feia, allà el Sistach. A la taula presidencial, amb les màximes autoritats, com una autoritat més. I em va escamar. Però el que vaig trobar escandalós és que en cap moment es mencionés que Desmond Tutu és bisbe anglicà! Bé, que és bisbe prou que ho van dir, a la notícia i a l’entrevista a Els Matins. I és una cosa que salta a la vista, vaja, perquè porta collet.

Però “oblidar” que és bisbe d’una religió que no és la catòlica em sembla una presa de pèl i una mala manera d’informar. I no sóc de pensar malament, però em va semblar que la presència d’en Sistach tenia com a objectiu fer vampirisme confessional. O com a mínim això va resultar.

La foto l’he agafada dels Getty (com es pot comprovar)

One thought on “Vampirisme confessional

  1. Retroenllaç: #DéuTV3 | Perspectiva laica

Deixa un comentari

